Frankrijkproject 2016 - Programma

 

We houden vast aan Joris' succesformule van de voorbije projectedities. Op donderdag maken we een gezamenlijke rit, op vrijdag is er een vrije dag en op zaterdag staat de D-day op het programma.

Dit kan natuurlijk nog wijzigen, vooral als de weergoden lastig zouden doen. In de Zuid-Franse Alpen is de kans op zonnig weer in begin september nog heel groot, maar als het toch nodig zou zijn, dan kunnen we de D-day eventueel naar een dag vroeger verzetten. We houden ter plaatse alleszins de "météo" goed in de gaten en iedere avond briefen we jullie kort het programma van de volgende dag.

Maar nu dan, zonder verder oponthoud, ONS PROGRAMMA VOOR 2016:

Woensdag 7 september 2016: aankomst

  • Welkom in het hotel, vanaf 13.00 uur
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Donderdag 8 september 2016: eerste fietsdag

  • Ontbijt
  • Groepsfoto in Cyclokleding
  • Gezamenlijke openingsrit Col de la Bonette (45 of 69 km), met lunch in Halte 2000
  • Eventueel nog een extra beklimming van de Col de Vars of Maljasset, op eigen initiatief
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Vrijdag 9 september 2016: vrije dag

  • Ontbijt
  • Vrije dag: er zijn heel wat mooie fiets-, wandel- en autobestemmingen in de nabije omgeving (zoals Col de Vars, Maljasset of het Lac de Serre-Ponçon; ter plaatse kunnen we je van de nodige info voorzien). Ook in Barcelonnette of gewoon in het hotel(zwembad) is het aardig vertoeven.
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Zaterdag 10 september 2016: D-day

  • Ontbijt; vertrekuur individueel aan te passen aan de gekozen rit
  • D-Day-ritten: A-parcours of B-parcours
  • Slotavondmaal + slotmededelingen

Zondag 11 september 2016: huiswaarts…

  • Ontbijt
  • Afrekenen en vertrek naar huis

 

SPECIFIEK VOOR D-DAY

  • Klimmen is zowat het meest individualistische aspect van het wielrennen: ieder voor zich, een gevecht tegen de berg en vooral tegen zichzelf. Onze D-Day is daarom nooit georkestreerd: we vormen geen vast peloton, geen vaste groep, het is in feite ‘ieder voor zich’, maar dan positief bedoeld. Iedereen is dus vrij om zijn eigen D-Day in te vullen: toptijd halen, eerder rustig, gewoon uitrijden,… kan allemaal.
  • Wenst iemand al heel vroeg ’s morgens te vertrekken, of willen sommigen toch samen rijden of echt alléén, echt prestatiegericht of helemaal niet… alles kan.
  • Enige restrictie: je mag op D-Day absoluut NIET afwijken van de vastgelegde parcoursen!
    We moeten namelijk weten waar iedereen is, en indien je hulp nodig hebt kunnen de volgwagens je zonder tijdverlies gemakkelijk opsporen.
    Een eigen, andere, weg kiezen dan de uitgeschreven parcoursen voor A- of B-route, is dus verboden.
  • Op D-Day dienen de volgwagens uitsluitend om overzicht te houden op de esbattementen en om pechgevallen te verhelpen. Ook om bijvoorbeeld pechfiets en -fietser mee te nemen, of een uitgeputte fietser naar de top te brengen. Daarom is het onvoorspelbaar waar de volgwagens zich zullen bevinden. Bedoeling is meestal om er één +/- vooraan te hebben, en een andere achteraan.
  • Zeker is echter dat de volgwagen op D-Day GEEN proviandvoertuig is, en je kunt niets met hem meegeven. M.a.w. hij neemt noch lunchpakketten noch dranken noch reservekleding mee. Wel zal hij reservewater meevoeren, voor de grote nood. Eventuele overtollige kleding kan je erin gooien wanneer hij bij je langskomt.
  • Een en ander betekent dat je een rug- en/of stuurzakje of anderszins moet voorzien om je eigen food, drank, reservebandjes, herstelspullen en eventuele reservekleding mee te nemen.
  • Maak er in ieder geval allemaal een nooit-meer-te-vergeten-prachtige-D-Day van. Geniet onderweg van de overweldigende natuurpracht, en geef het beste van jezelf, zeker ook voor je sponsors en volgers op het thuisfront!