Frankrijkproject 2018 - Programma

We houden vast aan Joris' succesformule van de afgelopen edities. Op donderdag maken we een gezamenlijke rit, op vrijdag is er een vrije dag en op zaterdag staat de D-day op het programma.

Dit kan natuurlijk nog wijzigen, vooral als de weergoden lastig zouden doen. De Vogezen zijn berucht voor het grillige weer en zijn officieel de natste regio van Frankrijk. Vraag maar aan de deelnemers aan onze editie 2008, exact tien jaar geleden!
lndien nodig kunnen we de D-day eventueel naar een dag vroeger verzetten. We houden ter plaatse alleszins de "météo" goed in de gaten en iedere avond briefen we jullie kort het programma van de volgende dag.

Maar nu dan, zonder verder oponthoud, ONS PROGRAMMA VOOR 2018:

Woensdag 5 september 2018: aankomst

  • Welkom in het hotel, vanaf 14.00 uur
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Donderdag 6 september 2018: eerste fietsdag

  • Ontbijt
  • Groepsfoto in Cyclokleding
  • Gezamenlijke openingsrit via Col de Grosse-Pierre en Gérardmer, met vrije beklimming van de Col de la Schlucht
  • Gezamenlijke lunch op de top van Col de la Schlucht
  • Vrije afdaling naar La Bresse
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Vrijdag 7 september 2018: vrije dag

  • Ontbijt
  • Vrije dag: er zijn heel wat mooie fiets-, wandel- en autobestemmingen in de nabije omgeving.
  • Avondmaal + briefing voor de volgende dag

Zaterdag 8 september 2018: D-day

  • Ontbijt; vertrekuur individueel aan te passen aan de gekozen rit
  • D-Day-ritten: A-parcours of B-parcours
  • Slotavondmaal + slotmededelingen

Zondag 9 september 2018: huiswaarts…

  • Ontbijt
  • Afrekenen en vertrek naar huis

 

SPECIFIEK VOOR D-DAY

  • Klimmen is zowat het meest individualistische aspect van het wielrennen: ieder voor zich, een gevecht tegen de berg en vooral tegen zichzelf. Onze D-Day is daarom nooit georkestreerd: we vormen geen vast peloton, geen vaste groep, het is in feite ‘ieder voor zich’, maar dan positief bedoeld. Iedereen is dus vrij om zijn eigen D-Day in te vullen: toptijd halen, eerder rustig, gewoon uitrijden,… kan allemaal.
  • Wenst iemand al heel vroeg ’s morgens te vertrekken, of willen sommigen toch samen rijden of echt alléén, echt prestatiegericht of helemaal niet… alles kan.
  • Enige restrictie: je mag op D-Day absoluut NIET afwijken van de vastgelegde parcoursen!
    We moeten namelijk weten waar iedereen is, en indien je hulp nodig hebt kunnen de volgwagens je gemakkelijk opsporen.
    Een eigen, andere, weg kiezen dan de uitgeschreven parcoursen voor A- of B-route, is dus verboden.
  • Op D-Day dienen de volgwagens uitsluitend om overzicht te houden op de esbattementen en om pechgevallen te verhelpen. Ook om bijvoorbeeld pechfiets en -fietser mee te nemen, of een uitgeputte fietser naar de top te brengen. Daarom is het onvoorspelbaar waar de volgwagens zich zullen bevinden. Bedoeling is meestal om er één +/- vooraan te hebben, en een andere achteraan.
  • Zeker is echter dat de volgwagen op D-Day GEEN proviandvoertuig is, en je kunt niets met hem meegeven. M.a.w. hij neemt noch lunchpakketten noch dranken noch reservekleding mee. Wel zal hij reservewater meevoeren, voor de grote nood. Eventuele overtollige kleding kan je erin gooien wanneer hij bij je langskomt.
  • Een en ander betekent dat je een rug- en/of stuurzakje of anderszins moet voorzien om je eigen food, drank, reservebandjes, herstelspullen en eventuele reservekleding mee te nemen.
  • Maak er in ieder geval allemaal een nooit-meer-te-vergeten-prachtige-D-Day van. Geniet onderweg van de overweldigende natuurpracht, en geef het beste van jezelf, zeker ook voor je sponsors en volgers op het thuisfront!